محبوب دل ها باشيد
نوشته شده توسط : الفردو

تا همين اواخر مرسوم نبود که آدم‌ها رفتارهايشان را مورد بررسي و کند و کاو قرار دهند و آنها را با روش‌هاي علمي توصيه شده بسنجند. اما اين کار مي‌تواند کمک بزرگي باشد براي کشف اينکه مردم چه دوست دارند؛ چه مي‌خواهند و به چه چيزهايي نياز دارند؟ با اين روش فرد مي‌تواند دريابد که چگونه در مقابل ديگران ظاهر شود و به آنها واکنش نشان دهد. براي انجام اين کار بايد چشم‌تان را روي حقايق باز کنيد. رفتارهايتان بايد تغييرپذير و توانايي‌هايتان قابل بسط و گسترش يافتن باشد. روان‌شناسان، رفتارهاي اجتماعي متعددي را مورد بررسي قرار دادند تا دريابند چه‌چيزهايي موجب ايجاد حس دوستي مي‌شود و قابليت دوست داشته شدن در جمع را براي فرد ايجاد مي‌کند. اين مطالعه عاداتي را در بر مي‌گرفت که مي‌توانند با اراده و تصميم جدي فرد تغيير کنند. البته بايد اين نکته ضروري را مورد توجه قرار داد که پيش از آنکه شما بتوانيد دوست خوبي براي ديگري باشيد. بايد خود را دوست بداريد و نيازهاي خود را شناخته و در بر طرف کردن آنها بکوشيد.
شادي و نشاطي که از درون شما بجوشد و رفتاري که سرشار از اعتماد به نفس باشد. بدون ترديد به توانايي حضور مثبت‌تان در جمع مي‌افزايد.
براي به حداقل رساندن اصطکاک خود با ديگران و افزايش ميزان محبوبيت خود ميان افراد 9 توصيه زير را بکار ببنديد:
راه کمک به ديگران را پيدا کنيد: نسبت به همه کس مهربان، همدل و سرشار از حس ياري و ياوري باشيد چرا که ممکن است روزي سرنوشت شما در دستان آنها قرار گيرد و يا حداقل دوستي به حلقه دوستان‌تان اضافه شود.

به آنچه مي‌گوييد عمل کنيد: دوستان‌تان هنگامي به شما اعتماد خواهند کرد که ببينند شما آنچه را که مي‌گوييد. انجام مي‌دهيد، آنها همچنين توقع دارند که شما آن را به بهترين شکل ممکن انجام دهيد. هيچ چيز نبايد مهم‌تر از قولي که مي‌دهيد. باشد. وقتي شما به شکلي ذهني و اخلاقي به قول‌هايي که مي‌دهيد پايبند باشيد. پلي‌بين خودتان و موفقيت مي‌زنيد.
بردبار باشيد و کم انتقاد کنيد: اين واقعيتي است که همه اشخاص نکات قابل انتقادي دارند و ممکن است کارهايي انجام دهند که از نظر شما ناپسند باشد اما شما زماني نسبت به ديگران موفق‌تر خواهيد بود و دشمنان کمتري خواهيد داشت که آن ها را آنطور که هستند. بپذيريد.
سعي نکنيد بر ديگران حکم فرمايي کنيد: هيچ‌کس دوست ندارد که به عنوان فردي ضعيف به حساب بيايد. توانايي‌هايش به هيچ گرفته شود و هميشه به او بگويند چه کاري را چگونه انجام دهد.. در منزل يا محيط کار ديگران را از خود دور مي‌کنيد.
معلومات‌تان را به رخ نکشيد: هر فردي دوست دارد در ديد ديگران مهم و ارزشمند به نظر بيايد. پس هنگامي که شما تلاش مي‌کنيد اين احساس را به فردي تقديم کنيد. بهترين موقعيت را در روابط ايجاد و ادب و نزاکت خود را متجلي کرده‌ايد، اما اگر تلاش کنيد يا فضل فروشي. خود را فرد مهمي نشان دهيد اگر چه ممکن است ديگران شما را به خاطر دانش‌تان تحسين کنند اما شما را دوست نخواهند داشت. بهتر است مورد علاقه باشيد تا مورد تحسين، توجه کنيد کسي که تلاش مي‌کند تا اطلاعات و دانش‌اش را به رخ شما بکشد. شايد دارد تلاش‌مي‌کند احساس عميق خود کم‌ بيني در ساير زمينه‌ها را مخفي کند، او به دلسوزي و همدلي شما نياز دارد.
اگر شما دايماً خواسته‌هاي خود را به ديگران تحميل کنيد، با به وجود آوردن حس برتري جويي و سلطه طلبي. در منزل يا محيط کار ديگران را از خود دور مي‌کنيد.

هرگز به گونه‌اي رفتار نکنيد که گويي شما بالاتر و برتر از اطرافيان‌تان هستيد: اگر خداوند به شما توانايي‌هاي برتري بخشيده است. براي آن است که در رشد و ارتقاي آن بکوشيد و از مواهب آن بهره‌مند شويد. اگر تلاش مي‌کنيد تا اين برتري‌ها را به رخ اطرافيان‌تان بکشيد. متاسفانه يک جزيزه کوچک تنها خواهيد شد و در جمع مجبوريد مدام سر به اين سو و آن سو بچرخانيد تا شايد شنونده‌اي براي حرف‌هايتان پيدا کنيد. اين سرنوشت در انتظار همه کساني است که دروغ مي‌گويند و بدون وقفه مبالغه مي‌کنند. مراقب باشيد. زماني ممکن است شما هم فرياد بزنيد و کسي به ياري‌تان نيايد.
با گوشه و کنايه و متلک صحبت نکنيد: اگر شما بتوانيد شرايط حاکم بر جمع و حال و حوصله افراد دور و برتان را درک کنيد. روابط شخصي شما. مانند يک سفر دريايي نرم و آرام خواهد شد.. اما بايد متوجه باشيد اين شادي زودگذر باعث دلخوري و دلتنگي فرد ديگري نشود.
مردم را مسخره نکنيد: اشتباه کردن جزء لاينفک رفتار بشري است و هيچ‌چيزي به اندازه مسخره شدن به خاطر آن اشتباه. فرد را مورد اذيت و آزار قرار نمي‌دهد. مسخره کردن سبب مي‌شود فرد احساس حقارت کند. اين کار اهانت بزرگي است به اندازه‌اي که گاهي وقت‌ها زمان زيادي طول مي‌کشد تا شخص بتواند فرد مسخره کننده را ببخشد.
 




:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 148
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: